اخبار

افتتاح ساختمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق

DSC_2606.JPG

 

در آیینی با حضور دکتر ابراهیم نژاد مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر، ساختمان مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان افتتاح شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت توانیر در آیین  افتتاح این ساختمان با اشاره به اینکه کشور ما بستر تهدیدات گوناگون طبیعی و غیر طبیعی بوده، گفت: اگر برای پیشگیری یا مدیریت صحیح بحران چاره ای اساسی اندیشیده نشود، کشور دچار زیان غیرقابل جبران  می شود.

دکتر محمد ابراهیم نژاد افزود: صنعت برق دارای استانداردهای مهندسی بسیار خوبی است اما چالشی که با آن روبرو هستیم عدم ریسک پذیری از سوی خودمان است. در واقع موتور محرک تمام استانداردها مدیریت ریسک می باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر تمام مقالات علمی و تئوری های نظری صنعت برق درباره تاب آوری صنعت تدوین می شود و تاکید وزارت نیرو نیز بر افزایش تاب آوری صنعت برق بخصوص در زمان بروز حادثه است.

دکتر ابراهیم نژاد اضافه کرد: خوشبختانه شرکت توزیع برق هرمزگان در ردیف 5 شرکت برتر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار دارد. البته ظرفیت ایجاد شده در این شرکت به گونه ای است که انتظار می رود در سالهای آینده در سطح اول شرکت های توزیع برق قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان به لحاظ اقلیمی و موقعیت جغرافیایی در معرض انواع تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد، این شرکت زیرساخت های خود را با رویکرد پدافند غیرعامل و مقابله با بحران ایجاد می کند.

مهندس محمد ذاکری افزود:استان هرمزگان در سالهای اخیر بستر حوادث طبیعی گوناگونی بوده و شرکت توزیع برق به عنوان متولی تامین برق مشترکین در رأس دستگاههای عملیاتی پس از وقوع حادثه قرار دارد. به همین منظور نیز برای مقابله با حوادث و مدیریت صحیح بحران تجهیزات تامین برق سیار در شرایط اضطراری به مجموعه شرکت اضافه شده تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد. وی ادامه داد: هم اکنون دو دستگاه دیزل ژنراتور در شهر بندرعباس قرار دارد که 20 دستگاه دیزل ژنراتور دیگر نیز در حال نصب بوده و بزودی به بهره برداری می رسد. مهندس ذاکری اظهار داشت:در حال حاضر اقداماتی برای تولید مولد دیزلی با ولتاژ 20 کیلوولت صورت گرفته که امیدواریم با راه اندازی آن بخش بزرگی از چالش تامین برق در مواقع بحرانی رفع شود.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز سیار مدیریت بحران و دیسپاچینگ پشتیبان خبر داد و افزود: این مرکز قابلیت تمام ارتباطات را دارد و در مواقع بحران هم می توان از دیسپاچینگ پشتیبان استفاده کرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همچنین از تجربه این شرکت در بحران ریزگردهای خوزستان گفت و اظهار داشت: اواخر سال گذشته 10 گروه عملیاتی طی 25 روز با هدف تعمیر شبکه های آسیب دیده و پایدار سازی توزیع برق به این استان اعزام شد که تجربه موفقی برای نیروهای عملیاتی هنگام بروزحادثه بود.

مهندس ذاکری در ادامه گفت: ساماندهی برج های نور، نصب مولدهای دیزلی، پست های سیار برق، خرید 20 دستگاه دیزل ژنراتور 5 کیلوواتی ، تجهیز مولدهای دیزلی و تهیه لوازم شخصی مورد نیاز نیروهای عملیاتی در مواقع بحران از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بوده است.


درج نظر

آخرین بروزآوری: 1397/9/17

آماراخبار

  • بازدید شما 5
  • بازدید امروز 6
  • بازدید ماه 8765
  • بازدید سال 82980
  • بازدید کل 128930

جستجو در اخبار